S’INICIA LA PROVA PILOT DEL PROJECTE MY-TRAC A BARCELONA

El grup de recerca Data Management (DAMA UPC) ha posat en marxa la prova pilot de My-TRAC, un projecte que té com a objectiu la creació d’una plataforma transversal per a usuaris i operadors de transport públic que millorarà l’experiència del seamless transport, una concepció de trajecte en què un usuari enllaça diferents transports de manera contínua, integrada, eficient i intel·ligent.

La prova pilot s'està realitzant en quatre grans àrees de transport europees amb diferents modes i entorns urbans: en les xarxes de bus i de metro dins l’àrea metropolitana de Barcelona operats per TMB (Transport Metropolità de Barcelona); en diverses àrees urbanes dels Països Baixos i Bèlgica; en la xarxa de metro operat per ATTIKO a Atenes, i en els trens operats per MTS i Fertagus a Lisboa.

El pilot que s’ha iniciat a Barcelona busca viatgers per a provar l’aplicació mòbil que s’ha desenvolupat, My-Travel Companion, en el marc de My-TRAC. Aplicant tecnologies avançades, l’app ajuda a l’usuari a anar d’un punt A a un punt B de manera fluida i personalitzada d’acord amb les seves necessitats. L’app suggereix les opcions de viatge disponibles en temps real i dona informació sobre el trajecte, com ara possibles endarreriments o alteracions.

Des del 16 de setembre i fins el 30 de novembre la participació al pilot està oberta a usuaris que viatgin freqüentment en transport públic operats per TMB. L’aplicació es pot descarregar a Google Play. El seu ús acumula punts i permet guanyar abonaments de transport gratuït.

A més de per DAMA UPC, coordinadora de My-TRAC, en el projecte hi participen la universitat TU Delft, l'empresa ATTIKO METRO, el centre d'investigació The Center of Research & Technology Hellas (CERTH), la plataforma Advancing Public Transport (UITP), el grup EXPERIS IT, el grup BISITE de la Universitat de Salamanca i les companyies AETHON i Stratio.

Més informació disponible a la web http://www.my-trac.eu/landing-page-home-ca/.

Més informació: Jordi Martín
Desenvolupament de Negoci