LA UPC I SIEMENS TREBALLARAN PER POTENCIAR LA DIGITALITZACIÓ AL SECTOR DE L’ENERGIA

31/10/2018

La UPC i SIEMENS han signat un acord de col·laboració amb l'objectiu de potenciar activitats d'innovació i recerca en els camps de l'anàlisi de dades i la intel·ligència artificial en el sector energètic. El conveni també vol fomentar la recerca i la col·laboració entre l’empresa i la Universitat en aquests àmbits.

El rector de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Francesc Torres, i el director general de las divisions Power&Gas i Power Services de Siemens España, Olivier Bècle, han signat, el 26 d’octubre, un conveni de col·laboració per conèixer les necessitats futures en la digitalització del sector de l'energia.

Amb aquest objectiu, el conveni permetrà establir aliances estratègiques entre l'empresa i la UPC per enfortir la digitalització del sector de la generació d'energiaprojectes conjunts de recerca i innovació basats en casos d'ús, organització de workshops, seminaris i creative labs, i la cerca de finançament tant públic com privat per impulsar projectes de recerca en aquests camps.

El conveni també està orientat a reforçar l'activitat del MindSphere Application Center (MAC), el hub d’innovació de SIEMENS ubicat a Cornellà de Llobregat. Aquest centre tecnològic promou el desenvolupament de solucions digitals per al sector energètic, entre les quals es troba l'ús de Mindsphere, la plataforma cloud de la companyia per a l'IoT industrial.

Més informació: Jordi Martín
Desenvolupament de Negoci