IA per monitorar la resposta hídrica del sòl

ADRIANO
ADRIANO: Una nova tecnologia per a la construcció 4.0 basada en impressió 3D
maig 16, 2024
GIRASOL II: Bessons digitals per a plantes fotovoltaiques
maig 2, 2024

08/05/2024

El laboratori d’innovació i recerca de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (inLab FIB) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) ha participat, en col·laboració amb l’empresa ModpoW, en la creació d’una solució que permet optimitzar l’aigua i els fertilitzants en l’agricultura. La solució, que pot arribar a estalviar més del 30% del consum anual d’aigua i fertilitzant, monitora les dades de líquid sota terra per elaborar una recomanació de reg al pagès, segons les condicions en temps real de cada parcel·la.

Per això, l’inLab FIB ha desenvolupat un model d’aprenentatge automàtic capaç de detectar les diferents fases que es produeixen de manera natural i a diferents profunditats, quan es rega un camp de cultiu. La detecció d’aquestes fases es realitzarà utilitzant les dades obtingudes pels sensors de contingut volumètric d'aigua en el sòl que Modpow ha instal·lat a diverses profunditats als camps de conreu.

ModpoW és una empresa especialitzada en la creació de productes basats en tecnologies sense fil, sensors i electrònica general, orientats a la gestió i monitoratge de recursos naturals.

El projecte ha estat desenvolupat el 2023.

Projectes Relacionats