Neurociència híbrida per aconseguir l’excel·lència en la recerca en rehabilitació motora i trastorns neuromusculars

TherGel: Hidrogels termosensibles per a la recuperació d’aigua potable a partir d’aigua salina
juny 29, 2023
Reciclado caucho
Nous materials a partir de cautxú reciclat per a aplicacions domèstiques, industrials i de transport
maig 31, 2023

19/06/2023

El projecte HybridNeuro, en el qual participen investigadors del grup BIOsignal Analysis for Rehabilitation and Therapy (BIOART), que forma part del Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), pretén establir una nova via d'anàlisi del sistema motor i els moviments dels músculs esquelètics humans, així com traslladar la recerca acadèmica a la pràctica clínica i industrial.

L'objectiu del HybridNeuro se centra a crear les bases i el suport per a una associació de recerca i innovació a llarg termini en el camp de la recerca en les interfícies híbrides neuronals i múscul esquelètiques en els 4 països que formen el consorci: Eslovènia, qui lidera el projecte, Suècia, el Regne Unit i Espanya. Les interfícies híbrides neuronals i motores utilitzades a HybridNeuro utilitzen senyals cerebrals i musculars registrats de manera no invasiva, i poden emprar-se per a l'avaluació objectiva, el monitoratge i la rehabilitació de trastorns neuromusculars.

El projecte combina, doncs, l'experiència de la Universitat de Maribor (UM) en interfícies múscul-motores (enfocament ascendent de les recerques neuromusculars), amb l'excel·lència de la Universitat Tecnològica Chalmers, el Col·legi Imperial de Ciència, Tecnologia i Medicina de Londres -més conegut com a Imperial College London- i la UPC en la nova via de recerca de les interfícies cervell-motores (enfocament descendent de les recerques neuromusculars) i la neurofisiologia.

HybridNeuro vol promoure el desenvolupament de l'excel·lència en recerca de la UM a la regió menys desenvolupada de l'est d'Eslovènia mitjançant l'experiència de les altres tres entitats que integren el consorci, la formació d'investigadors novells i experimentats, l'augment de l'atractiu d'aquesta universitat per als investigadors visitants, la millora de la capacitat de gestió i la proposta de projectes a la UM, la creació de noves col·laboracions i l'enfortiment de les ja existents entre institucions industrials, clíniques i de recerca d'Eslovènia i de l'estranger amb la UM, i amb els socis del projecte de Suècia, el Regne Unit i Espanya. També s'inclou el disseny i el desenvolupament d'un projecte de recerca en neurociència innovadora en el qual participen tots els socis.

Consorci, pressupost i finançament

A més del CREB de la UPC, en el projecte HybridNeuro participen el Centre d'Innovació i Tecnologia de la UPC - CIT UPC (Espanya), la Facultat d'Enginyeria Elèctrica i Informàtica de la Universitat de Maribor - UM (Eslovènia), qui lidera el consorci, la Universitat Tecnològica Chalmers - CUT (Suècia) i l’Imperial College London (Regne Unit). HybridNeuro és finançat per la Unió Europea i s'emmarca en el programa Horizon Europe de 3 anys (gener 2023 - desembre 2025). Està dotat d'un pressupost total d'1.105.477,50 €.

Projectes Relacionats