La UPC i la professora Núria Castell, premiades a la 26a Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica

CIT UPC va participar en l’edició del Cafè de la Recerca sobre xarxes d’R+D+i
juny 15, 2021
La UPC presenta tecnologia avançada en connectivitat intel·ligent al MWC Barcelona
juny 25, 2021

18/6/2021

La UPC ha rebut, pels seus 50 anys, el Premi d’Honor Institucional a la 26a Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica, i Núria Castell, professora de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB), ha estat guardonada amb el Premi Salvà i Campillo a la Personalitat Destacada.

La 26a Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica, que va tenir lloc el 16 de juny a l’Auditori de Barcelona, ha estat el marc de lliurament dels Premis Salvà i Campillo, Alan Turing, Joan Clarke, el Premi d’Honor i el Premi a la Comunicació i Divulgació de les TIC, atorgats conjuntament per l’Associació Catalana d’Enginyers de Telecomunicació (Telecos.cat) i el Col·legi Oficial d’Enginyeria en Informàtica de Catalunya (COEINF). El Premi d’Honor institucional de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) el va rrecollir el rector, Daniel Crespo. Al llarg del seu mig segle d’història, la UPC —la Universitat de l’arquitectura, les ciències, l’enginyeria i la tecnologia—, ha esdevingut una de les institucions públiques d’educació superior de referència a Catalunya i al món, i un actor important per a l’impuls tecnològic del teixit industrial. Aquest any celebra el cinquantenari, amb un programa d’actes i activitats.

El Premi Salvà i Campillo a la Personalitat Destacada —que reconeix la persona o entitat que ha contribuït de manera notable a la potenciació o divulgació de l’Electrònica, les TIC o l’Audiovisual— va ser atorgat a Núria Castell, del Departament de Ciències de Computació de la UPC i fins ara docent a la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB). Castell és una de les primeres dones titulades en Informàtica a Catalunya i Espanya. El març de 1986 la nomenen coordinadora de primer curs, sent la primera dona amb un càrrec de gestió a la FIB, que dirigeix de 2010 a 2017. Castells ha dissenyat i dirigit projectes de recerca, docents i de gènere, que han donat lloc a múltiples publicacions.

La cerimònia va comptar amb la participació, entre d’altres autoritats, de la presidenta del Parlament de Catalunya, Laura Borràs; del vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat, Jordi Puigneró; del secretari d’Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals, Roberto Sánchez; de la tinenta d’Agenda 2030 de l’Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet, i del president delegat de l’Àrea d’Innovació de la Diputació de Barcelona, Josep Arimany.