4a edició de l’Open Innovation Forum 2021

JORNADA | Materials de frontera per a la salut
gener 25, 2022

10/12/2021

CIT UPC ha participat en la quarta edició de l’Open Innovation Forum (OIF), un programa que posa en contacte a empreses que plantegen reptes tecnològics i grups de recerca que ofereixen solucions per a aquests. En total, a l’edició de 2021, hi han participat 19 empreses i 48 solucionadors i s’han produït 81 reunions per intentar resoldre els 42 reptes d’innovació plantejats per les companyies. A partir d’aquestes trobades, els diferents partners establiran contractes de col·laboració per formalitzar l’inici de nous projectes d’innovació.

L’Open Innovation Forum és un programa obert i continu, i s’estructura en sis àmbits de coneixement: Salut i Ciències de la Vida, Alimentació, Química, Energia i Recursos, Sistemes Industrials i Mobilitat. En aquesta quarta edició, el programa va donar el tret de sortida amb la primera trobada online el 14 de juliol. La segona, celebrada l’1 i 2 de desembre, ha aconseguit celebrar 47 reunions entre 18 empreses i 28 solucionadors amb l’objectiu de resoldre els 37 reptes d’innovació presentats.

L’Open Innovation Forum ofereix una plataforma de connexió entre empreses que busquen innovar en diferents àmbits de la seva activitat i centres de recerca que, a través de la seva investigació, poden impulsar la innovació de les primeres. Es tracta, en definitiva, d’accelerar la transferència de coneixement i tecnologia a la societat mitjançant la connexió entre els diferents agents del sistema d’innovació.

L’Open Innovation Forum està organitzat per Biocat, Fundació Bosch i Gimpera, UPF Ventures, Parc de recerca de la UAB, CIT UPC, i Col·laboren Consejo Superior de Investigaciones Científicas CSIC, Institut d’Investigació Sanitària Pere Virgili (IISPV), Institut de Recerca en Biomedicina (IRB), Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Universitat de Barcelona (UB), Universitat de Girona (UdG), Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Universitat Pompeu Fabra (UPF), Universitat Rovira i Virgili (Fundació URV), Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR), Xarxa d’Innovació Alimentària (XIA), Xarxa d’R+D+I Energy for Society (XRES4S), CataloniaBio & Health Tech amb el suport d’ACCIÓ i FEDER.